21.03.19

В основі інклюзії лежить право людини на освіту, проголошене у Всесвітній декларації прав людини у 1948 році, де зазначається: «Кожен має право на освіту… освіта має бути спрямована на розвиток людської особистості та посилення поваги до прав людини та основних свобод…»

Інклюзія для людей з особливими освітніми потребами перетворюється на ефективну реабілітацію, а для суспільства – поштовх стати на щабель вище, бути толерантнішими, людянішими.

Впроваджувати інклюзію непросто у будь-якому середовищі, зокрема у школі та закладі дошкільної освіти. Втілення її в реальність потребує продуманого підходу, спеціальних знань й високого рівня творчості.

Наступність між дошкільною ланкою та початковою ланкою школи у застосуванні форм і методів корекційного навчання дітей з особливими освітніми потребами дуже важлива у реалізації інклюзивної освіти, адже співпраця корекційних педагогів полегшить адаптацію дітей при переході від дитячого садка до школи, забезпечить безперервність освіти.

Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» комбінованого типу та комунальний заклад «Колегіум «Лідер» Гуляйпільської міської ради є опорними у впровадженні інклюзивної освіти, тому 21 березня на базі «Сонечка» відбувся проблемний семінар педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, загальноосвітніх закладів району та інклюзивно-ресурсного центру на тему: «Діти з розладами аутистичного спектру. Стратегії їх підтримки».

Актуальність теми зумовлена збільшенням кількості дітей з такими розладами. За останніми даними в Україні на кожну тисячу дітей шестеро мають симптоми аутизму, тому вже сьогодні потрібно виважено підійти до пошуку шляхів корекційно-педагогічної допомоги.

В ході роботи семінару асистенти вчителів шкіл ознайомились з особливостями дітей з аутизмом та розладами аутистичного спектру та їх клініко-психологічною класифікацією, основними положеннями програми розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом «Розквіт», формами взаємодії фахівців психолого-педагогічного профілю та використанням інноваційних методів у роботі з «особливими дітьми». Ці питання розкрили: педагоги закладу дошкільної освіти «Сонечко»: вчитель-дефектолог Л.Сержанська, вчитель-логопед Л.Каплунова, асистент вихователя А.Третяк, директор ІРЦ І.Кущ. Вони проілюстрували та унаочнили свої виступи авторськими презентаціями та спеціально підібраними з Інтернет-ресурсів навчальними відеосюжетами. 

Презентація






Немає коментарів:

Дописати коментар