12.04.18

12 квітня вчителем-логопедом Т.М. Гарбут проведене відкрите (для вчителів початкової ланки колегіуму «Лідер») контрольне заняття з навчання грамоти у логопедичній групі №2 «Віночок» на тему: «З Андрійком і Розумійком до зірок!..»

План-конспект контрольного відкритого заняття з навчання грамоти 
Тема: «З Андрійком і Розумійком до зірок!..»

Мета: перевірка навичок звукового аналізу і синтезу слів (з поділом на склади, з позначенням наголосу); виявлення умінь аналізу та моделювання простих поширених речень (з прийменниками в т. ч.): закріплення правильних уявлень про слово-«помічник», про наявність відповідної моделі (короткої смужки) для його позначення; пригадування відомих літер; вправляння в складоутворенні, в читанні складів, простих слів, речень; удосконалення практичних умінь; розвиток фонематичного слуху, мовленнєвого дихання, дрібної моторики.
Виховання стійкої мотивації до навчання, бажання роботи в колективі з прагненням досягати спільного успіху. 
Матеріал 
демонстраційний: комп’ютер; посібник для піддування («чарівна зірочка» з помпонами); сюжетна картинка про політ у космос Андрійка і Розумійка із зірочками-наліпками; плоскісна фігурка робота Роба; дві великі ілюстрації з кораблями (космічним і звичайним); дві картки-завдання з картинками і літерами, фломастери; спеціальна картка (з літерою Р) для навчання елементарного читання; готові зображення моделей простих речень на дошці-мольберті); фішки для моделювання звукової схеми слова борт;
роздавальний: мотузочки за кількістю дітей; картки- ілюстрації з космічною тематикою для поскладового промовляння слів; картки –завдання з картинками і літерами, фломастери; картки для зафарбовування літери Р, кольорові олівці; картки зі складами з друкованою основою (для читання); фішки для звукового моделювання слів
І. Організаційний момент. Озвучування віршованих рядків разом з учителем-логопедом (під «космічну мелодію).
Вже чекають нас ракети,- для польоту на планети.
Зоре, зіронько, світи! – Нам про космос розкажи…
(додатково: виконання інструкції для піддування помпонів на спеціальному посібнику – «чарівній зірочці»).  
Повідомлення теми заняття (Уявна мандрівка в космос разом з курчатком Андрійком і вороненятком Розумійком. Знайомство з роботом Робом). Завдання для дітей: «засвітити» зірочки на картці-плані польоту. (Для цього діти мають «пройти певні випробування»).
ІІ. Складання простих повних речень відповідно до пропонованих схем (на дошці-мольберті).
ІІІ. Промовляння слів по складах за індивідуальними картинками, визначення кількості складів у словах. (Тренування за спеціальною програмою робота Роба, який постійно «чеканить» слова.)
ІV. Виділення заданих звуків (л, л`, р , р`) зі складу слів. Пояснення особливостей слів корабель і борт. Звуковий аналіз слова борт (колективно).
V. Самостійна робота дітей: виконання звукового аналізу слів за допомогою спеціальних фішок. (Навантаження відповідне до індивідуальних можливостей дошкільнят.)
VІ. Фізкультхвилинка під «космічну» мелодію, з віршованим супроводом.
Руки вгору!..
Ось, злетіли! – Ніби крила літака…
Вліво! Вправо! Вліво! Вправо! – В нас гімнастика така.
VІІ. Упізнавання знайомих літер (за допомогою спеціальних карток). Виконання відповідних завдань на мольберті та на індивідуальних картках (самостійно). Читання складів. («Ланцюжком»,- за табличками з простими відкритими складами).
VІІІ. Розрізнення літер Л і Р (викладання зображень при допомозі мотузочок). Виконання завдання для розвитку дрібної моторики (зафарбовування літери Р на індивідуальних картках).
ІХ. Читання за спеціальною карткою для вивчення літери Р.
Х. Підведення підсумку заняття. (Діти оцінюють успішність своїх тренувань та висловлюють враження з приводу «мандрівки»).















Немає коментарів:

Дописати коментар