На базі дошкільного закладу відбувся методичний міст «Мистецтво живопису у вихованні ціннісного ставлення до довкілля. Виховання творчої особистості»
Учасники:
вихователі дошкільного закладу,
вчителі початкової ланки колегіуму «Лідер»
Були розглянуті питання:
1. Образотворче мистецтво – засіб виховання у дітей ціннісного ставлення до довкілля. Виступили:
вихователь - Чапленко Ірина Петрівна
вчитель - Бохан Лідія Олексіївна
2. Державні стандарти дошкільної та початкової освіти про ознайомлення дітей з творами зображувального мистецтва.
Виступили:
вихователь - Вакулінська Олена Миколаївна
вчитель - Тутова Світлана Олексіївна
3. Методи і прийоми ознайомлення дітей з творами зображувального мистецтва.
2. Державні стандарти дошкільної та початкової освіти про ознайомлення дітей з творами зображувального мистецтва.
Виступили:
вихователь - Вакулінська Олена Миколаївна
вчитель - Тутова Світлана Олексіївна
3. Методи і прийоми ознайомлення дітей з творами зображувального мистецтва.
Виступили:
вихователь - Криворучко Тетяна Олександрівна
вчитель - Криворучко Елла Володимирівна
4. Розвиток творчої особистості дітей через залучення до творів образотворчого мистецтва.
В процесі семінару було проглянуто відео фрагменти застосування творів живописного мистецтва вихователями та вчителями початкової ланки, а також практично опрацьовано цікаві форми роботи з ознайомлення дітей з творами живопису у вигляді завдань з групами слухачів:
- завдання 1-й групі: створити натюрморти з предметів
- завдання 2-й групі: створити картину з пазлів зображень
- завдання 3-й підгрупі: створити живу картину як копію картини відомого художника
Виконуючи завдання, слухачі проілюстрували методи і прийоми, які можна застосувати у роботі з дітьми, щоб зацікавити їх мистецтвом живопису, дати можливість побути у ролі митця.
В ході роботи методичного мосту були вироблені рекомендації:
1. Продовжити роботу зі створення умов для реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти, а саме:
- поповнити картинну галерею різноманітними видами живопису: портретами, натюрмортами, побутовим, казковим живописом;
- створити альбоми творів живописного мистецтва, рекомендованих Програмою «Дитина»; матеріалом для дидактичних ігор.
2. Спрямувати роботу на виконання завдань Базового компоненту дошкільної освіти (Розділ «Світ мистецтва»). З цією метою провести цикл занять з зображувальної діяльності, метою яких є ознайомлення дітей з жанрами світового та вітчизняного мистецтва; з техніками та матеріалами.
3. У роботі з дітьми застосовувати методи і прийоми, відповідно до віку дітей.
Під час підготовки до семінару була використана література:В ході роботи методичного мосту були вироблені рекомендації:
1. Продовжити роботу зі створення умов для реалізації завдань Базового компоненту дошкільної освіти, а саме:
- поповнити картинну галерею різноманітними видами живопису: портретами, натюрмортами, побутовим, казковим живописом;
- створити альбоми творів живописного мистецтва, рекомендованих Програмою «Дитина»; матеріалом для дидактичних ігор.
2. Спрямувати роботу на виконання завдань Базового компоненту дошкільної освіти (Розділ «Світ мистецтва»). З цією метою провести цикл занять з зображувальної діяльності, метою яких є ознайомлення дітей з жанрами світового та вітчизняного мистецтва; з техніками та матеріалами.
3. У роботі з дітьми застосовувати методи і прийоми, відповідно до віку дітей.
Бебіх Г. Розвиток творчої особистості дитини через образотворче мистецтво. // ДНЗ №4 2007.
Шульга Л. До духовності – через образотворче мистецтво. // Дошкільне виховання №9 2013.
Терещенко О. Розвиток творчості старшого дошкільника в образотворчій діяльності. Київ, Світич,2009.
Людмила Володимирівна Сержанська, вихователь-методист